27 مهر 1403

  • 1401/11/18
  • - تعداد بازدید: 200
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
شبکه بهداشت و درمان قیروکارزین

دستاوردهای یکساله شبکه بهداشت و درمان قیروکارزین از زبان رئیس شبکه بهداشت

رئیس شبکه بهداشت و درمان قیروکارزین دستاوردهای یکساله شبکه بهداشت قیروکارزین از فجر 1400 تا فجر 1401 تشریح کرد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان قیروکارزین دستاوردهای یکساله شبکه بهداشت قیروکارزین از فجر 1400 تا فجر 1401 تشریح کرد.

 به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان قیروکارزین، رئیس شبکه ضمن تبریک فرا رسیدن دهه مبارک فجر، بزرگترین دستاورد این مجموعه را فعال شدن تمامی پروژه های عمرانی شهرستان دانست.
دکتر «کوثر خادمیان» با ابراز امیدواری از اقدامات انجام شده در حوزه عمرانی و خدماتی افزود: در طی ماه های اخیر پروژه هایی مانند: واحد دندانپزشکی مرکز خدمات جامع سلامت مبارک آباد و شروع عملیات گازکشی این مرکز ، پایگاه سلامت مرکز خدمات جامع سلامت افزر، مرکز خدمات جامع سلامت علی اباد، بهسازی مرکز خدمات جامع سلامت امام شهر، شروع به ساخت پروژه خیر ساز اورژانس شهری روستایی امام شهر، پیشرفت قابل توجه طرح توسعه بیمارستان از جمله اقدامات قابل توجه در این حوزه می باشند.

دکتر خادمیان از دیگر دستاوردهای این مجموعه در حوزه نظارتی را، پیگیری در ‌راستای دریافت پروانه مطب پزشکان متخصص از جمله: زنان و زایمان، داخلی، قلب و عروق، رادیولوژی و سونوگرافی و جراح عمومی، در جهت کاهش مراجعه مردم منطقه به شهرستان های همجوار، مقیم شدن پزشکی قانونی در شهرستان به عنوان پزشک خانواده، برگزاری شورای پزشکی برشمرد.

خادمیان در ادامه با بیان اینکه قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت آبان سال 1400 به دستگاه های اجرایی ابلاغ شده است، گفت: اقدامات انجام شده در این حیطه را می توان اجرایی کردن تمامی مصوبات کمیته های جوانی جمعیت، شامل 173مصوبه در 16 کمیته که از مهمترین آن ها، اجرای طرح غربالگری سندرم تخمدان پلی کیستیک و اندومتریوز برای 660 دانش آموز دختر بالای 15 سال بود که از بین ان ها 136 نفر مشکوک بودند که طی ارجاع به متخصص زنان و زایمان 40 نفر بیمار قطعی شناسایی شدند و تحت درمان قرار گرفتند.

او از دیگر اقدامات انجام شده در این حوزه را شناسایی و ارجاع 953 زوج نابارور شهرستان که برای درمان به مراکز ناباروری ارجاع شدند دانست و تصریح کرد: در تمامی مراکز خدمات جامع سلامت مرکز مشاوره شیر مادر راه اندازی شد.

این مقام مسوول، با بیان اینکه در حوضه آب سالم شهرها و روستاها، دفع بهداشتی فاضلاب، واکسیناسیون، پیشگیری از سایر بیماری‌ها و به شرایط بسیار مطلوبی دست یافته‌ایم گفت:تعداد 10366مورد بازرسی از 1523 مرکز تهیه و توزیع فروش مواد غذایی و اماکن عمومی در طی این مدت انجام شده و با نظارت های میدانی واحد بهداشت محیط 1200 کیلوگرم مواد غذایی و آرایشی بهداشتی فاسد نیز کشف و معدوم سازی شد.

دکتر کوثر خادمیان اضافه کرد: در حیطه خدمات بهداشت حرفه ای فعالیت های بسیار خوبی انجام شده که می توان به تجهیز و راه اندازی تست تنفس سنجی و نوار قلب شاغلان و انجام معاینات دوره ای 1000 نفر از شاغلان تحت پوشش نام برد.

دکتر خادمیان با قدردانی از مشارکت خیرین در حوزه خدمات آزمایشگاه از نصب دستگاه لیبل زن در سیستم پذیرش آزمایشگاه های مراکز خدمات جامع سلامت کارزین، امام شهر و مبارک آباد خبر داد و اعلام کرد: با پیگیری‌های مکرر و بهره‌گیری از تجهیزات پیشرفته و هـوشمند آزمــایشگاهی، برای تکریم مراجعین و پاسخ به درخواست پزشکان، آزمایش اندازه‌گیری بیلی‌روبین از کف پای نوزادان در مرکز خدمات جامع سلامت قیر راه اندازی شد. همچنین در این حیطه می توان افزایش فضای فیزیکی آزمایشگاه مرکز خدمات جامع سلامت هنگام و نصب دستگاه های هود و اتوکلاو که از تجهیزات ضروری می باشند نام برد.

خادمیان در مورد عملکرد مرکز اورژانس شهرستان نیز اظهار داشت: در مجموع 3884 مورد ماموریت توسط نیروهای این مجموعه انجام شده است.

این مقام مسوول به دستاورد های حوزه درمان هم اشاره کرد و افزود: 2589 مورد بستری، 594 عمل جراحی بخشی از خدمات درمانی ارائه شده به بیماران در طی این یکسال بوده است. او همچنین تعداد کل مراجعات به اورژانس بیمارستان را 144750 نفر ، تعداد ویزیت پزشکان متخصص را 16128 نفر و ویزیت پزشک عمومی را 74602 نفر عنوان کرد.

دکتر « کوثر خادمیان» ابراز امیدواری کرد با پیشرفت طرح توسعه بیمارستان امام محمدباقر(ع) روند رو به رشد کمی و کیفی خدمات درمانی شتاب بیشتری پیدا کند./ا.پاژخ

پایان خبر

 
  • گروه خبری : اخبار,پیام سلامت,اخبار واحدها
  • کد خبری : 74043
کلیدواژه

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید