27 مهر 1403

  • 1403/07/18
  • - تعداد بازدید: 38
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
شبکه بهداشت و درمان شهرستان قیروکارزین

ارائه خدمات رایگان بهداشتی طی 6ماه نخست سال 1403 شهرستان قیروکارزین

ارائه خدمات رایگان بهداشتی جهت 95% از کودکان ساکن شهرستان قیروکارزین طی 6ماه نخست سال 1403

به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان قیروکارزین، کارشناس سلامت کودکان شبکه بهداشت و درمان این شهرستان«مرضیه همتی» ضمن تبریک این روز و اعلام شعار هفته با عنوان "رشد و شکوفایی کودکان ضامن آینده ای پیشرفته تر" گفت: 7 اکتبر مصادف با 16 مهرماه روز جهانی کودک نام‌گذاری شده و شانزده الی بیست و دو مهرماه نیز در ایران هفته‌ای برای گرامیداشت کودکان اختصاص یافته است.

مرضیه همتی با بیان اینکه 7درصد جمعیت شهرستان را گروه سنی کودکان تشکیل می‌دهد ، افزود : جمعیت این گروه سنی با تدابیر سیاست های جمعیتی امید به افزایش آن می باشد و این گروه سنی آینده سازان کشور هستند بنابراین توجه به رشد و شکوفایی  کودکان در جامعه ضروری است .

همتی با تاکید برتضمین آینده ی کشور با سرمایه گذاری در حوزه سلامت کودکان اظهار داشت: کودکان بعنوان آینده سازان فردا در حقیقت سرمایه های اصلی جامعه هستند که علاوه بر تاثیر بسزای کودکان در آینده ی کشور، منشأ شور و نشاط و طراوت زندگی خانواده و جامعه می باشند. از این رو خدمات رایگانی جهت مراقبت های کودکان توسط پزشک و غیرپزشک در کلیه مراکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی، پایگاههای بهداشتی و خانه های بهداشت انجام می گردد.

او ادامه داد: طی 6ماه نخست سال جاری 5121 کودک ساکن شهرستان قیروکارزین، که معادل 95% از کودکان می باشد مراقبت های بهداشتی توسط غیرپزشک و 2011 کودک که معادل 40% از کودکان شهرستان می باشد مراقبت های بهداشتی را توسط پزشک بصورت رایگان دریافت کرده اند. این مراقبت ها شامل پیگیری نوزاد پرخطر، پیگیری کودک پرخطر،  پایش رشد کودک، ارزیابی شنوایی، بینایی، تکامل کودک، سلامت دهان ودندان، ارزیابی بدرفتاری با کودک، تغذیه کودک و ارائه ی دارو و اقلام بهداشتی می باشد. طی 6ماه نخست امسال 1389 قطره آد، 1562 قطره مولتی ویتامین و 1812 قطره آهن بصورت رایگان جهت کودکان زیر 2سال تجویز شده است.

این مسوول در پایان افزود: ارائه ی خدمات بهداشتی کودک نه تنها بر سلامت فیزیکی کودک تاثیر می گذارد، بلکه بر رشد ذهنی، عاطفی و اجتماعی او نیز تاثیر مستقیم دارد.لذا با توجه به حائز اهمیت بودن این خدمات بهداشتی شبکه بهداشت و درمان قیروکارزین سعی در افزایش روز افزون کمی و کیفی این خدمات در حوزه ی سلامت کودکان دارد.

پایان خبر

  • گروه خبری : اخبار,اخبار واحدها
  • کد خبری : 110213
کلیدواژه

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید